האחריות העיקרית על
נהיגה בטוחה בעונת הגשמים חלה על בעלי רכבים. למרות שגם למדינה, למשרד התחבורה
ולרשויות המקומיות יש אחריות, אי אפשר להתעלם מהקשר הישיר בין נהיגה בטוחה לבין
מניעת תאונות. חשוב לבצע סימון כבישים ולהתאים אותם לצרכי הנהגים בחורף. הדגש
העיקרי הוא על תנאי הראות ועל יצירת פלטפורמה נוחה ויציבה לנהיגה ממושכת גם
בגשמים, רוחות וסערות.
הנה כמה טיפים
שיעזרו לכם לעבור בשלום את עונת הגשמים:
א. לחץ אוויר
בצמיגים - עליכם לבדוק את לחץ האוויר בצמיגי הרכב לפחות אחת למספר שבועות. בדיקה
מן הסוג הזה מונעת בלאי ושחיקה ומצמצמת בצורה דרסטית את הסיכון מפני החלקה. לחץ
האוויר בצמיגים נבחר על פי הוראות היצרן והוא משתנה בין הסרן הקדמי והאחורי. נהיגה
בטוחה מותנית בלחץ אוויר תקין ובבדיקה תקופתית שלו.
ב. מהירות - נהגים זהירים
שומרים על מהירות תקינה ללא קשר לתמרורים, סימון כבישים או רמזורים. מהירות תקינה
היא פונקציה של רמת הסיכון ושל סוג הכביש. בכבישים בין עירוניים חשוב לשמור על
מהירות של 90 קמ"ש מקסימום לאורך החורף, אפילו אם הסימון מאפשר נהיגה מהירה
יותר.
ג. שמירת מרחק - רוב התאונות
מתרחשות בגלל קרבה גבוהה מדי בין רכבים ונהגים. שמירת מרחק צריכה להתבצע בכל סוגי
הכבישים ובמטרה לאפשר זמן תגובה אידיאלי. יש לשמור מרחק של כמה מטרים בין הרכבים
וכך להגיב בזמן במקרה של עצירה פתאומית.
האם סימון כבישים
משפר את רמת הזהירות?
חשוב לזכור כי אחת
המטרות העיקריות של סימון כבישים
היא לשפר את רמת הזהירות בקרב הנהגים. כביש שמסומן כהלכה עוזר לנהגים לדעת היכן
מותר להם להאיץ, היכן לבלום ולאיזה כיוון לפנות. בעונת הגשמים עשויות פעולות
בסיסיות מן הסוג הזה להפוך למכשול. הנהג צריך להכיר היטב את הכביש ולהישאר קשוב
לסימנים המופיעים עליו.
רק סימון כבישים
עמיד וחזק יקל על נהגים וימנע תאונות מיותרות. את הסימון מבצעות חברות מקצועיות,
שיודעות כיצד להשתמש בצבעים ספציפיים שאינם מתאדים לאחר חשיפה ארוכה וממושכת לשמש
או לגשם.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה